Kvantitativna i kvalitativna istraživanja
Budite u toku šta potencijalni kupci misle o vama u svakom momentu!
Uz pomoć kvantitativnih i kvalitativnih istraživanja moći ćete da saznate koje su navike vaših potencijalnih klijenata, koji su načini komunikacije i platforme najpogodnije da im se obratite i ostvarite uspešnu komunikaciju. Istraživanja su najbolji način da u toku određenog vremena pratite kako se menja percepcija vašeg brenda u očima potrošača i na osnovu toga korigujete komunikaciju.
Uz sagledavanje potreba vašeg poslovanja predložićemo vam najbolji model istraživanja i objasniti proceduru.

Kvantitativna istraživanja – Saznajte kako kompletna populacija doživljava vaš brend.
Kada želite da analizirate efekte vaše kampanje na širu populaciju i da rezultati budu izraženi u brojevima i rangiranjima, onda je ovaj tip istraživanja najbolji izbor. Kvantitativno istraživanje nudi veliki broj korisnih podataka koji se mogu koristiti za unapređenje kompletnog načina poslovanja. Ipak, važno je da se sprovodi od strane sociologa, psihologa i statističara kako bi podaci bili relevantni. Tri krucijalna momenta su dobro definisanje upitnika, određivanje uzorka na nivou određene populacije i analiza dobijenih rezultata.
Postoji više načina sakupljanja kvantitativnih podataka. One koje mi primenjujemo su:
- Terensko istraživanje koje sprovodi anketar
- Telefonsko istraživanje
- Online anketiranje
Kvalitativno istraživanje – Dođite do dubljih analiza i detaljnih objašnjenja.
Ovo istraživanje se vrši kada želimo da shvatimo kako određene društvene grupe posmatraju neki prošli ili budući potez vašeg poslovanja, ali na jednom dubljem, psihološkom nivou. Osnovno pitanje koje se postavlja i na koje se očekuje detaljan odgovor jeste „Zašto?“.
Kvalitativna istraživanja zahtevaju manji broj ispitanika u odnosu na kvantitativna, ali se oni podvrgavaju dosta detaljnijem ispitivanju za datu temu. Na taj način se dolazi do šire slike u razumevanju određene pojave.
U zavisnosti od potrebnih podataka bira se jedan od metoda ovog istraživanja. Tri osnovna metoda kvalitativnog istraživanja koje sprovodimo su:
- Produbljeni intervjui
- Tajanstveni kupac
- Fokus grupe
